Funcția principală a ambalajului este în primul rând de a proteja adecvat produsele pentru a nu suferi în timpul transportului. Există, de asemenea, funcții suplimentare de marketing și decorative, care nu se dovedesc întotdeauna eficiente din cauza măsurilor de siguranță, dar care au adesea un impact semnificativ asupra imaginii brandului. Așadar, care este rolul ambalajelor și ce funcții îndeplinesc în procesele logistice?
Ambalajul - un element logistic extrem de important
Principalele componente ale logisticii sunt expedierea, primirea și depozitarea bunurilor. Ambalajele în logistică au un rol semnificativ, deoarece datorită construcției, solidității și siguranței lor, clientul își va forma o părere bună despre companie chiar de la început; de aceea, este atât de important ca pachetul să ajungă în stare intactă. Când clientul nu este convins de companie din prima, de exemplu, prin livrarea unui pachet în stare proastă, data viitoare nu ne va mai avea încredere, așa că este întotdeauna bine să facem o primă impresie bună. Ambalajele pot părea uneori un produs inutil, care contribuie la creșterea deșeurilor în circulație, dar din ce în ce mai des au valori ecologice. Acestea sunt așa-numitele ambalaje biodegradabile și alte suplimente ecologice care protejează produsul. Astfel, se poate îngriji simultan natura și se poate asigura ambalajul într-un mod eficient. În logistică, se pune accent pe soluții testate care nu acceptă mediocritatea. Ambalajele care nu îndeplinesc cerințele de calitate reprezintă o povară suplimentară atât pentru destinatar, cât și pentru expeditor.
Principalele funcții ale ambalajelor
Funcția informativă
Fiecare ambalaj trebuie să fie marcat corespunzător în cazul în care este mutat în alte locații. Etichetele ar trebui să conțină, de asemenea, informații despre specificul transportului produsului. Prin urmare, se cere ca pachetul să fie suficient de mare pentru a conține toate informațiile esențiale.
Funcția de siguranță
Scopul este de a proteja produsul cât mai bine posibil de factori precum: umezeala, înghețul, vântul, ploaia, șocurile, căldura, loviturile și alți factori nefavorabili. Este de asemenea important să se utilizeze măsuri suplimentare de siguranță. O simplă cutie de carton nu este adesea suficientă, de aceea folosim diferite tipuri de umpluturi, iar elementele de sticlă ar trebui să fie bine înfășurate. Pentru acest tip de produse, măsurile de siguranță trebuie să fie la cel mai înalt nivel, astfel încât produsul să nu se miște în interior și să ajungă la destinație în aceeași stare în care a fost înainte de expediere.
Funcția de transport
Scopul său este de a pregăti ambalajul pentru călătorie și pentru alte condiții în care va fi expus. Ambalajul de expediere ar trebui să fie ușor de încărcat în mașină și, în același timp, ușor de descărcat; de asemenea, trebuie să fie manevrabil și de dimensiuni adecvate pentru a putea fi stocat în depozit.
Funcția de marketing
Este important să te asiguri că ambalajul atrage atenția clienților. Poți avea grijă, de exemplu, de estetică cartonului. Dacă cutia este deteriorată și de slabă calitate, destinatarul se poate aștepta ca produsul achiziționat din interior să fie la fel de prost.
Funcția ecologică
Ambalajele pot, de asemenea, să se adapteze la nevoile mediului înconjurător. Materialele din care sunt fabricate ar trebui să fie ușor biodegradabile. Reducerea cantității de deșeuri din circulație este un obiectiv important pentru logistică. În industrie se generează o valoare enormă de produse inutile, care nu pot fi reutilizate. Prin urmare, este important ca ambalajele utilizate în logistică să fie reciclabile și să poată fi folosite în moduri suplimentare.
Ambalajele sunt fundamentale în logistică, este important să îndeplinească cerințele de mai sus. Datorită acestora, produsele vor ajunge în stare adecvată la clienții noștri. Este important să ne asigurăm că ambalajul se prezintă cât mai bine posibil și să fie, în același timp, o soluție ecologică completă.